Erre figyelj a karácsonyi ajándékvásárlásnál

Az elmúlt hetekben „alacsonyan szálltak” a Black Friday akciók. Nem tagadom, én is vásároltam, elég könnyen és simán ment. De arra gondoltam körbejárom egy kicsit a témát, hogy mi van akkor, ha a karácsonyi ajándékvásárlás nem ennyire felhőtlenül alakul?

dreamstime_m_62921612.jpg

Szerintem az idei évben mindenki jobban oda fog figyelni arra, hogy olyan terméket válasszon, ami ár&érték arányban kiváló.  Egy dolog bizonyos: a karácsonyi ajándékok megvásárlását nem szabad az utolsó pillanatra hagyni. Tudom, hogy mindenki ezt mondja, de hidd el én sem tudom magamnak elégszer elismételni. Még én is járok úgy 2-3 évente, hogy ott állok egy nappal Szenteste előtt a műszaki áruházban és boci szemekkel nézem az értékesítőt, hátha talál még egy kenyérpirítót nekem a raktárban.

Bár az interneten valóban gyorsabb és kényelmesebb vásárolni, azt azonban érdemes szem előtt tartani, hogy a kiszállítás ilyenkor több időt vehet igénybe, mint az évben bármikor máskor. Ráadásul nyilván az sem mindegy, hogy magyar, vagy külföldi webáruházból vásárolsz-e. Egyszerűen azért, mert ha esetleg meggondolod magad, vagy akkor külföldre kell visszaküldeni a terméket. Ha szeretnél minél gyorsabban hozzájutni egy ajándékot, akkor érdemes olyan internetes kereskedőt választani, amelyik rendelkezik csomagátvevő ponttal.

Tájékozódj alaposan!

Gondolom, most felhúztad a szemöldököd, hogy meggondolhatod-e magad internetes vásárlásnál? Igen, megteheted. Erre a törvény szerint 14 napod van és ez a lehetőség minden konyhai és kisháztartási gépre vonatkozik. Azt viszont számításba kell venni, hogy a termék visszaküldésével kapcsolatos költségeket neked kell állnod. A kereskedőknek pedig a termék visszaérkezését követő 14 napon belül vissza kell fizetnie a teljes vételárat a vásárló részére.

Ha meg akarod kímélni magad az esetleges félreértésektől, akkor csak olvasd el az általános szerződési, valamint szállítási feltételeket. Ha pedig esetleg karácsonyi akcióban vásárolsz, akkor az azzal kapcsolatos feltételeket is ismerd meg alaposan!  

bevasarlokozpont_01.jpg

Garancia?

Ha ajándékba veszel mondjuk egy vízforralót, akkor nyilván a lehető legjobban szeretnéd kiválasztani. De vajon ugyanannyi a jótállási idő egy ilyen termékre, illetve egy nagyobb értékű konyhai gépre is? Nos, azt tudni kell, hogy alapvetően bruttó 10 és 100 ezer forint közötti vételár esetén egy év, míg a 100 ezer forint feletti gépeknél két év a jótállási idő. 250 ezer forint felett pedig három évet köteles vállalni egy kereskedő.

Karácsonykor azonban vannak gyártók, akik adnak plusz garanciát. Szerintem érdemes ilyenekre vadászni. Ez valamilyen szinten azt sugallja, hogy „hé, mi bízunk abban, hogy az általunk kínált termék sokáig fog megbízhatóan működni”.  A gyártók általában annyit kérnek a plusz garanciáért cserébe, hogy a terméket regisztrálni kell weboldalukon, de szerintem ennyit megér egy 2+1-es garancia. Ami lényegében a kötelező és az önkéntesen nyújtott jótállási időn felüli egy év.

Végül, de nem utolsósorban még egy jótanács: mindig tedd el a vásárlást igazoló blokkot! Soha nem tudhatod, hogy mikor lesz rá szükséged! Remélem tudtam segíteni, de ha Nektek is van pár jó ötletetek, akkor mindenképpen osszátok meg velem hozzászólás formájában!