Hasznos kütyük otthoni szilveszterezéshez

A Szilvesztert nagyon sokan fogják otthon ünnepelni a kijárási tilalom miatt. Az én életemben ez nem nagy változás, mert én eddig is a négy fal között ünnepeltem, de sokaknak még meglehetősen új lehet a szituáció. Én azért szeretem ezt az ünnepet, mert kis kreativitással könnyedén különlegessé varázsolható.

new-year-5860502_1280.jpg

Ha nagyon le akarom egyszerűsíteni a Szilvesztert, akkor lényegében az egész az éjféli újévköszöntést megelőző várakozásról szól. Ilyenkor a család apraja-nagyja fenn akar maradni, beszélgetünk, eszünk-iszunk és jól érezzük magunkat. Természetesen csak módjával, mert nem akarom, hogy a Zacher Gábor köszöntsön az új év hajnalán. Ehhez szedtem össze az én is hasznos gépeimet, amelyek semmikép sem hiányozhatnak az otthoni szilveszterezéskor a konyhából.

Tojásfőző
A kaszinótojás népszerű szilveszteri fogás, mert kicsi, ízletes és jól csúszik a sör mellé. Ilyenkor ipari szinten kell előállítani, ezért az év utolsó napján biztosan előkerül a tojásfőző. Az én kis készülékem egyszerre hét tojást is meg tud főzni, ráadásul háromféle fokozattal rendelkezik. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy lágy-, puha-  és kemény tojást egyaránt lehet vele főzni. Nemcsak a reggelinél, hanem a délutáni-esti készülődésnél is nagyon hasznos segítőtárs lehet. A készülék hangjelzéssel jelzi, ha letelt a főzésre szánt idő, utána kicsit várni kell és már lehet is pucolni a tojásokat.

seg-710bp-2.jpg

Jégkészítő
Szilveszterkor a koktélok és pezsgők miatt mindig gyorsabban fogy a jég, éppen ezért ilyenkor hasznos lehet egy jégkészítő. Egy jobb jégkockakészítő akár napi 12 kilogrammnyi jeget is elő tud álltani, ráadásul mindezt alig 9-10 perc alatt. Kezelése gyerekjáték, hiszen csak egyetlen gombot kell megnyomni rajta és már neki is áll a fagyasztásnak. A jégkockakészítő automatikusan kikapcsol, ha a víztartálya kiürül, vagy, ha a jégkocka tartálya megtelik, így különösebb odafigyelést sem igényel. Én minden évben ezzel gyártom le a pezsgő behűtéséhez szükséges jeget, mert gyorsan és egyszerűen megvagyok vele.

41008995_13.jpg

Szódagép
Szilveszterkor nagy mennyiségben fogy az üdítő, eddig szinte alig volt olyan év, amikor elég lett volna, mert ha az év utolsó napján nem is, de következő napon biztosan elfogyott minden szénsavas üdítő. Ezért nemrég beszereztem SodaStream Spirit szódavíz készítő készüléket, amivel mindig annyi üdítőt tudok készíteni, amennyire szükség van. Mivel van hozzá három szénsavasító palackom is, ezért akár három liter üdítőt is tudok készíteni egyszerre. A szódavizet általában az otthon elérhető SodaStream szörpökkel szoktam ízesíteni, mostanság a családban a kóla, az energiaital, valamint a narancs ízű örvend nagy népszerűségnek.

42002213-2.jpg

Hotdog készítő gép
Végül, de nem utolsó sorban a szilveszteri ünneplés elmaradhatatlan tartozéka, a hotdog készítő gép, amelyik egyszerre 16 darab virsli főzésére is alkalmas lehet. A két darab kifli melegítő szárnak köszönhetően pedig a kifli belseje is megmelegíthető, ezáltal pontosan olyan hotdog készíthető otthon, mintha azt egy menő árusnál vásároltuk volna az utcán. A készülékkel akár gőzölni is lehet, így azokat a virslifajtákat is meg lehet melegíteni, amelyeket nem kell kifőzni. Nemcsak azért szeretem, mert gyorsan dolgozik, hanem azért is, mert könnyen tisztítható.

shm-4220.jpg

Az ünnepi asztalokról természetesen a lencse sem hiányozhat, amit én általában főzelék formájában szoktam elkészíteni. Egy jól sikerült szilveszteri ünneplés után nem árt figyelni pár dologra, hogy valóban szerencsés legyen a következő év. Újév napján ne takaríts és vigyél ki semmit a házból, még a szemetet se és lehetőleg tartózkodj a veszekedéstől, máskülönben elszáll a szerencséd – legalább is a hiedelmek szerint.

Minden kedves olvasómnak szeretnék boldog és sikerekben gazdag új évet kívánni! Jövőre találkozunk!