Három ízletes kávé az őszi napokra

Szeptember 29-én volt a Kávé Világnapja. Természetesen, ahogy azt kell, én úgy le is maradtam róla. Persze, nemcsak én, mert láttam, hogy az egyik legnagyobb kávélánc is csak október elsejére szervezett kávékóstolást. Mivel én arról is lecsúsztam, ezért elhatároztam, hogy megtartom itthon a Kávé Világnapját. Kiléptem a komfort zónámból és készítettem három isteni finom kávét. Ezek elkészítési módját most meg is osztom Veletek.

break-4167005_1280.jpg

Latte macchiato

A latte macchiato az egyik legnépszerűbb kávé, mégis kevesen vállalkoznak otthon az elkészítésére. Én reggelente nagyon szeretem a nagy adagban készített tejhabos kávét, mert egészen kellemes módon ébreszt fel. Az illata is más, mint mondjuk egy csésze fekete kávénak, ami a fanyar és erős illatával kevésbé teremt számomra kellemes közérzetet, főleg, ha még üres a gyomrom. A latte macchiato azonban más eset.

Elkészítéséhez első lépésként a tejhabosítóval csináljunk a hideg tejből egy keményebb állagú habot, majd főzzünk le egy eszpresszó kávét a kávéfőzővel. A tejhabot öntsük bele egy magasabb falú átlátszó üvegpohárba és kis idő elteltével öntsük rá az eszpresszót. A tejhab könnyű szerkezetéből adódóan el fog válni a forró a tejtől így létrejön a latte macchiatót jellemző látványos rétegződés.

Osztrák melange

Mivel a covid-19 miatt most nem igazán lehet utazni, nekem leginkább Bécs hiányzik. Hiányoznak a belvárosi séták, a Hofburg romantikus környezete és a bécsi kávézók. Talán valamit pótol ebből egy, a négy fal között elkészített osztrák melange. Ez a kávé szerintem leginkább ebéd után, kvázi desszertként fogyasztva esik jól.

Az osztrák melange elkészítéséhez első lépésként először főzzünk le egy erős feketekávét. Ez lehet eszpresszó, vagy akár dupla kávé is, függően attól, mennyire erős kávét szeretnénk elfogyasztani. Ezt követően öntsük bele a kávét egy nagyobb csészébe és szórjuk meg kevéske reszelt étcsokoládéval. Ha valaki csalni akar, akkor tejcsokit is lehet használni. Ezt követően a kávéfőző tejhabosítójával készítsünk tejhabot és öntsük rá a kávéra. Végül pedig fújjunk tejszínhabot a tejhabra, tetejét pedig szórjuk meg fahéjjal és egy kis kakaóval. A végeredmény egy rendkívül ízlésesen tálalt kávékülönlegesség, melyet akár vendégeknek is készíthetünk.

osztrak_melange.JPG

 

Ír kávé

Az ír kávé egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Ez a kávé ugyanis egy fázós délutánon, vagy éppen hétvégi pihenés közben is jó választás lehet. A kávé ugyanis élénkíti, a benne található whisky pedig némiképpen felmelegíti a testet.

A klasszikus ír kávéhoz 4cl whisky, 1 dupla kávé, 2 kiskanál barna cukor és 2 evőkanál tejszín szükséges. Elkészítése meglehetősen könnyű, de nem árt észben tartani, hogy a baristák általában előmelegített pohárba készítik.Én elkészítés előtt mindig két eszpresszót főzök le a Sencor automata kávéfőzömmel, a poharat pedig forró vizes kiöblítéssel szoktam felmelegíteni.

Elkészítéséhez elsőként a whisky-t kell a pohárba önteni, majd a cukrot, amit aztán jó alaposan el kell keverni az italban. Miután ezt megtettük, jöhet a forró kávé, amit érdemes lassan rátölteni a whiskey-re, hogy a két ital ne keveredjen egymással. Ha ezzel megvagyunk, már csak felhabosított tejszín kell a tetejére, és azonnal élvezhetjük az ír kávé sajátos íz világát!

coffee-3120758_1280.jpg

Ha neked is van kedvenc kávérecepted, akkor a poszt alatti hozzászólásban oszd meg velem!

Fotók: Pixabay